2014 vasario 06
Kategorijos: Paslaugos
Raktažodžiai: ,

Tema labai aktuali žiemą, ypač, kai sinoptikai nesutaria, ar dar laukt atšalimo. Sakysit, ne? Vasarą, kai neskubėdami ramiai skrodžiam orą nuo pavėsio iki pavėsio, noras pastatyti automobilį mokamoje vietoje ne toks aktualus. Galima pataupyti – pasilikti mašiniuką bet kur toliau, važiuoti dviračiu, paspirtuku ar išvis ateiti pėstute. Žiemą viskas stoja į vietas – mašina čia, dabar, kuo arčiau nuo durų, idealu būtų net įvažiuoti pro duris. Nes, velnias, kaip šalta.

Žinot, kas galutinai nužudo žiemą parkuojant mašiną? Praregėjimas, kad neturi smulkių ir reikės pavirtus raguoliu pasiieškoti bankomato ar kiosko, kur, be abejo, teks pirkti šokoladuką, kad iškeistum popierių metalu. Vien tik išlaidos ir neteisybė.

Su tokia ilga prakalba linkstame į vienintelį gerą patarimą ir viso ko išeitį – mokėjimą už automobilio stovėjimą telefonu per mobiliąją programėlę. Vienokią ar kitokią, kaip patogiau.

Patogumo pasirinkimą praėjusių metų pabaigoje praplėtė nauja programėlė „m.Parking“. Ji leidžia pažymėti parkavimo zoną, automobilio numerį, stovėjimo laiką – kaip ir tą patį, ką kitos tokio tipo programėlės, bet tikrai gerokai patogiau. Išbandžiusieji pritardami palinksėjo galvom ir iškart įvertino aukštu, 4,2 balu iš 5. Penkių nedavė tik todėl, kad, sako, kiek labiau „sodina“ bateriją ir būna atvejų, kad įsijungia lėtai. Dėl patogumo nesiginčija niekas.

„m.Parking“ patogu todėl, kad pastatę automobilį tiesiog įjungiate parkavimo laikmatį ir jį sustabdote tada, kada reikia. Suma, apskaičiuota už automobilio stovėjimą, yra įtraukiama į mobiliojo operatoriaus paslaugų sąskaitą. Tie, kas bijo užmiršti sustabdyti „skaitliuką”, gali pasirinkti laiko limitą, po kurio programėlė pati sustabdys automobilio parkavimą. Kas tikrai šaunu, galima sumokėti ir už kelių automobilių stovėjimą iš karto, net jeigu jie yra skirtingose rinkliavos zonose.

Programėlė nemokama, pritaikyta tiek „Android“, tiek „iOS“ sistemoms. Neteks verkti ir „BlackBerry“ ar „Nokia“ savininkams. „m.Paking“ kūrėjų teigimu, siųsdami SMS žinutę numeriu 1332, žinutės langelyje jie turės įvesti: „Start“, rinkliavos zonos pirmąją raidę bei automobilio numerį. Mokėjimas sustabdomas, siunčiant kodą „Stop“. Kiek sudėtingesnis procesas, bet gyventi galima.

Vienintelis „m.Parking“ minusas, kad ji skirta naudotis tik Vilniaus mieste. Reikia tikėtis, kad analogai bus kuriami ir kitiems didiesiems miestams, o kol kas jie gali išmėginti programėlę „Parking in Lithuania“. Ji leidžia susimokėti telefonu už automobilio stovėjimą Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Trakuose ir, žinoma, Vilniuje.

Beje, minėtuose miestuose galima pasinaudoti dar viena priemone, siūloma „Tele2“ – ant priekinio automobilio lango priklijuoti specialų lipduką, kurį už kelis litus galima įsigyti kiekviename operatoriaus salone. Toks lipdukas leidžia pasistačius automobilį jo duomenis – parkavimo zoną, numerį, laiką – registruoti SMS žinute. Mokestis už parkavimą, kaip ir aukščiau išvardytų programėlių atveju, įskaičiuojamas į operatoriaus paslaugų sąskaitą.

Būkit gudrūs, nesušalkit. Beje, smalsu, kuria iš šių priemonių mokėti telefonu naudojatės?

2014 sausio 30
Kategorijos: Paslaugos

Sausio mėnesį tradiciškai atsiveria čakros pakalbėti apie laukiančius metus, naujoves, svajones ir visa kita. Praėję metai nurašomi į archyvą ir prisimename juos po kokių dar 20 metų su antrašte „kaip buvo pas mus ten, senovėje“.  Mes 2013 m. dar nenurašome ir ta proga norime prisiminti, ką gero ir šaunaus mums praėjusiais metais pasiūlė „Tele2“.  Ir dabar pati ta proga prisiminti, nes, kaip sakoma, pilnas vaizdas pasimato tik iš toliau.

Štai jie, „Tele2“ geriausieji 2013 m.:

  • Nemokama programėlė „Mano kontaktai“. Ji naudinga tuo, kad leidžia sužinoti, kurie numeriai telefono kontaktuose veikia „Tele2“ ar „Pildyk“ tinkle. Kam to reikia? Tai padeda kontroliuoti išlaidas – nes pokalbiai savo tinkle dažnai pigesni, o kartais ir visai nemokami. Be to, gal visai nesusimąstai, kad geriausi draugeliai, su kuriais bendrauji kasdien, taip pat yra „Tele2“ tinkle. O tai reiškia, kad gali pasinaudoti paslauga „Šeima ir draugai“ ir su jais kalbėti visai nemokamai. Programėlė, kaip minėjome, visiškai nemokama, ją galima parsisiųsti iš „Google Play“.
  • Kovo mėn. bumbtelėjo tikriausia naujiena – „Tele2“ pradėjo teikti 4G ryšio paslaugas. Tiesa, ne mobiliajame telefone, o mobiliajame internete. Ketvirtos kartos mobilusis internetas startavo Alytuje, Jonavoje, Marijampolėje, Mažeikiuose ir Utenoje.
  • Nemokama programėlė „Mano Pildyk“. Ji skirta išankstinio mokėjimo paslaugos „Pildyk“ vartotojams, beje, pirmoji tokio pobūdžio programėlė ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Naudojantis ja, galima patogiau ir pigiau valdyti savo sąskaitas – sužinoti pinigų likutį pokalbių sąskaitoje, sukauptos premijos dydį, sąskaitos galiojimo terminą. Galima užsakyti ir paslaugas – pasirinktą mobilaus interneto paslaugos paketą ar pakeisti mokėjimo planą.
  • „Mano pildyk“ nebuvo vienintelė gera naujiena „Pildyk“ vartotojams. Gera diena jiems išaušo ir tada, kai  „Pildyk“ pirmoji tarp išankstinio mokėjimo paslaugų pasiūlė savo klientams visus be išimties parduodamus telefonus išsimokėtinai ir su minimalia pradine įmoka. Iki tol jie negalėjo naudotis tomis pačiomis sąlygomis, kaip pagal sutartys mokantys klientai.
  • Dar viena nereali paslauga – virtualus numeris. Tai tapo atgaiva visiems tiems, kuriems reikia viešai paskelbti savo telefono numerį, pvz., kažką parduodant per skelbimus internete. Virtualus numeris galioja ribotą laiką ir padeda apsisaugoti nuo nepageidaujamos reklamos siuntėjų ir šiaip visokių maniakų. O dar, į virtualius numerius galima tiktai priimti skambučius ir SMS žinutes, skambinti ar rašyti iš jų neleidžiama. Tai gi, nieko gero telefoniniams sukčiams – tokia paslauga jie nepasinaudos. Beje, paslaugos administravimui „Tele2” sukūrė ir nemokamą programėlę, kurią galima rasti „Google Play“.
  • Saugumu „Tele2“ pernai rūpinosi daug. Viena iš didžių naujienų – telefonų apsauga nuo kenkėjiškų programų. O aiškiau – klientams buvo pasiūlyta apsisaugoti „Kaspersky Internet Security for Android“ antivirusine programa. Ji ne tik saugo telefoną nuo hakerių ir kitų kenkėjų, bet ir padeda pametus įrenginį ar vagystės atveju – apsaugo asmeninius duomenis, nustato telefono buvimo vietą net pakeitus SIM kortelę.
  • Skatindama mobiliojo parašo naudojimą, „Tele2“ praėjusiais metais pradėjo išdavinėti mobilųjį parašą „Danske“ banko padaliniuose. Kuo šis atvejis ypatingas? Tuo, kad tai pirmasis atvejis Baltijos šalyse, kai mobilusis elektroninis parašas išduodamas ne tik mobilaus ryšio operatorių padaliniuose. Vėliau „Tele2“ mobilųjį parašą pradėjo išdavinėti visuose savo salonuose, tad paslaugą dabar galima užsisakyti visoje šalyje.
  • O metų pabaigoje „Tele2“ kartu su „PZU Lietuva“ klientams pasiūlė ir fizinio telefonų saugumo užtikrinimo priemonę – telefonų draudimą. Draudimas galioja įvairiems telefono pažeidimams – skilusiam ekranui, USB lizdo sugadinimui, vidaus įrangos gedimui. Nu labai gera paslauga, išties.

Tai nėra visos naujienos, juk nuolat vis atsirasdavo naujų pigesnių mokėjimo planų pasiūlymų, mobiliojo interneto aprėptis Lietuvoje plėtėsi, o salonų lentynose vis atsirasdavo naujų telefonų. Bet juk tas visą laiką pas „Tele2” vyksta J

Kas smagiausia, kad visos pernykštės paslaugos puikiausiai galioja ir šiais metais, ir dar daug metų ateityje. Gal kuria jau spėjai pasinaudoti? Kuri atrodo kiečiausia?

2014 sausio 21
Kategorijos: Visa kita
Raktažodžiai: , ,

Yra kategorija žmonių, turinčių nepalaužiamą nuomonę apie viską ir visada. Tokis personažas pasimato, t.y. pasigirsta, kai, vos pradėjus diskusiją, meta savo dažnai niekam nereikalingą, bet sunkiai nuginčijamą tiesą: „šito tai gyvenime nepirksiu, čia visiškas š…“. Paklausus, kokios priežastys nulėmė jo nuomonę, visažinis tokių nesugalvoja. Jis tiesiog žino.

Situacija žinoma kiekvienam. Ji nėra kitokia ir kalbant apie telefonus: „oi oi, tas tavo iPhone, mano Samsung geresnis vis tiek“ ar „renkuosi tik Nokia, geresnių nėra“. Neverta tylėti – taip sakantys yra toli gražu ne visada teisūs. Padėsime rasti argumentų, kurie padės, o gal ir nokautuos nepalaužiamą visažinių nuomonę.

Geriausiai viską žinančius užčiaupia palyginimas. Pasirodžius naujam įrenginiui, jis neretai papuola į blogerių rankas, kurie telefoną išnarsto po kaulelį (dažniausiai ne tiesiogine prasme, nors pasitaiko visaip). Testuodami pastarieji neretai naudojasi įvairiomis programėlėmis. Tu gali pasinaudoti tuo pačiu ginklu, tuo labiau, kad jį visuomet galima turėti „po ranka“ – telefone. Jūsų žiniai, kelios programėlės, kurios palygins telefonus ir padės rasti argumentų „kas geresnis“ ginče.

„Vellamo“: kieno telefonas greitesnis?

Nuo pat pradžių programėlė garsėjo kaip puiki priemonė mobiliajam internetui  tirti. Dabar gi naujesnės jos versijos gali iš pagrindų įvertinti procesoriaus galingumą, pvz., kaip greitai telefonas pajėgus „scrollinti“ ir išdidinti vaizdus, kaip kokybiškai jame atkuriama  grafika ir pan. Programėlė šiek tiek užtrunka tirdama įrenginį, tačiau verta palaukti, nes testai yra vieni kokybiškiausių. Tiesa, „Vellamo“ pritaikyta telefonams tik su „Android“ operacine sistema.

„AnTuTu“: kieno telefonas dirba efektyviau?

Jei turite draugą „programerį“, greičiausią šią programėlę rasite jo telefone. „AnTuTu“ puikiai įvertina, kaip greitai telefonas „suvirškina“ mūsų norus naudojantis įvairiomis programėlėmis. Pavyzdžiui, kiek programėlių galime naudoti vienu metu, kad išmanusis neužlūžtų. Tai nulemia „ramų“ skaičius, bet ką jis iš tiesų reiškia? Jei viename telefone vietoj 2 GB jų jau yra 4 GB, visai nereiškia, kad išmanusis bus dvigubai greitesnis. Kaip gerai ir greitai veikia telefonas priklauso ne tik nuo „ramų“ skaičiaus, bet ir nuo to, kaip gerai ta darbine atmintis yra paskirstoma įvairiems procesams. Na, o pasitelkus „AnTuTu“, abejones dėl telefono efektyvumo galima labai greitai išsklaidyti.

„GeekBench 3“: kieno telefonas galingesnis?

Nors „GeekBench“ kūrėjai  programėlės atnaujinimą pristatė po penkerių metų pertraukos, jo vertėjo laukti. Naujoji versija yra papildyta 15 naujų „tikro gyvenimo“ testų, kurie apibūdina išmaniojo procesoriaus galingumą. Anot kūrėjų, ir senieji buvo perrašyti, kitaip tariant, naujai suprogramuoti, todėl galima tikėtis gerokai tobulesnės, tikslesnius vertinimus pateikiančios „GeekBench“ versijos. Su programėle galima atlikti vadinamuosius „streso“ testus, kuriais tikrinamas telefono sistemos stabilumas. Ji taip pat palygina, kaip gerai išmanusis veikia, kai naudojamas vienas jo procesoriaus branduolys ir kai naudojami visi branduoliai.

„Browsermark 2.0“: kieno internetas telefone greičiausias?

Kitaip nei trys aukščiau aprašytos programėlės, „Browsermark“ skirta tik interneto greičiams tirti. Galbūt todėl internetas įvertinamas nuo galvos iki kojų pirštų – kaip greitai kraunami puslapiai, kaip gerai atkuriama puslapio grafika bei kaip palaikoma programavimo kalba, pvz., HTML5. Tiriant interneto greitį dar siūlome išbandyti speedtest.net svetainę.

„Įrenginio temperatūra“: kieno telefonas karščiausias?

Jei jau tiriame telefoną iš pagrindų, smagu žinoti, ar neteks jo išmesti iš rankų kaip karštos bulvės. Viena iš tokių temperatūros tyrimo programėlių vadinasi labai paprastai ir konkrečiai – „Įrenginio temperatūra“.

„Battery HD“: kieno baterija „laiko“ ilgiausiai?

Ne visiems rūpi visokie ten telefono greičiai, jiems svarbiausia, kaip ilgai telefonas „laikys“. Tam pasitelkti rekomenduojame „Battery HD“. Beje, programėlė puikiai vertinama „Google Play“. Tirdama telefono bateriją, programėlė gali padėti praktiškose situacijose, pvz., kai pasidaro įdomu, ar jau gęstantis ekranas pajėgs atlaikyti fotografavimo ar muzikos klausimo sesiją.

Jei testams neturite noro ir laiko, visada galima pasinaudoti interneto platybėmis ir pasikliauti telefonus jau testavusiųjų nuomone. Kad ir kaip ten būtų, siūlome ginčuose, kieno telefonas geriausias, naudoti ne smurtą, o programėles.

2014 sausio 15
Kategorijos: Visa kita

Įsivaizduokite triukšmingą, spalvingą turgaus aikštę. Prekeiviai rėkia vienas per kitą, siūlo savo prekes, o pirkėjai mąsliais veidais žiūri vieni į kitus, kas ką pirks, kur didesnė eilė, nes tada ir jam reikės atsistoti būtent ten. Visi turi savo metodus atrasti būtent tą moterytę, pas kurią kopūstai geriausi, o beliašai skaniausi. Taip ir su apsipirkimu mobiliajame internete – būtent telefonuose dabar verda didelė turgavietė ir vis daugiau daiktų atkeliauja iš ten. Pažiūrime, ką ten perkame.

Tai, kad prekybinis ir reklaminis triukšmas sparčiai okupuoja mūsų išmaniuosius, visai ne keistas ir neatsitiktinis reiškinys – išmaniaisiais jau naudojasi daugiau nei MILIJARDAS žmonių, o pusei jų telefonas yra pagrindinis interneto šaltinis.

Amerikiečiai darė tyrimus, kad šiais metais 15 proc. visų pardavimų bus atlikti mobiliaisiais įrenginiais – telefonais ar planšetėmis. Iki 2017 m. šis skaičius turėtų išaugti 25 proc.

Beje, bent jau JAV įsigyti ką nors išmaniuoju dažniau renkasi vyrai (45 proc.), nei moterys (34 proc.). 26 proc. vyrų apsipirkę mobiliuoju mėgsta pakomentuoti įsigytą prekę, o iš moterų tai daro tik 16 procentų.

Suskaičiuota ir ką dažniausiai perkame telefonu:

  • Programėlės, muzika ir kiti skaitmeniniai produktai. Tai pati populiariausia prekė mobiliajame turguje, greičiausiai dėl to, kad ją gali vartoti čia ir dabar, kainuoja nebrangiai, dažnai galima iš anksto apžiūrėti ar net išbandyti nemokamą versiją. O jei prekė ir nuvilia – investicijos juk buvo nedidelės.
  • Antroje vietoje yra drabužiai, aksesuarai, batai. Tyrimo metu paaiškėjo, kad šiems pirkiniams yra išleidžiamos ir didžiausios pinigų sumos. Todėl bent jau kol kas, tai yra perspektyviausia mobilios prekybos šaka.
  • Trečios liko įvairios pramogų prekės: bilietai į koncertus, kiną. Tai prekės, kurias dažnai reikia įsigyti čia ir dabar. Kaip gi greičiau įsigysi norimą daiktą, jei ne įrenginiu, kuris visada su tavim.
  • Paskutinėje vietoje yra įvairūs su kelionėmis susiję apsipirkimai: bilietai, viešbučių rezervacijos ir pan. Šis procentas gali būti ne visai tikslus, kadangi tai gana sezoninė prekė. Be to, kaip pastebi ir tyrimo autorius, kelionės dažniau yra apgalvotas, o ne spontaniškas pirkinys. Mobilioji prekyba kol kas labiau naudojama netikėtiems, dažniausiai nesuplanuotiems pirkiniams.

Kaip prekybininkai išnaudoja mobilųjį turgų?

Kai pasiekiamos masės, o prekybos apimtys vis auga, mobilusis turgus tampa puikia vieta reklamuoti. O būdų ir galimybių nors vežimu vežk – trumposios žinutės, elektroninis paštas, programėlės, socialiniai tinklai, reklaminiai laukeliai ir pan. Dalis tokių reklamų išvirto į programėles ar net atskiras kampanijas:

  • P&G mobiliesiems sukūrė reklaminius skydelius su užrašu „trys žodžiai, kuriuos pasakome per retai: Ačiū, tau mama!” Paspaudus reklamą, ji kontaktuose surasdavo asmenį įvardintą „mama“, „mamytė“ ar pan. ir nukreipdavo vartotoją į tuščią trumpąją žinutę adresuotą jo ar jos mamai. Paprasta, gražu ir šilta.
  • Kokia nors linksma ir paprasta programėlė gali būti puikus sprendimas mobiliajame turguje pasireklamuoti netiesiogiai. Norėdama sudominti moteris L serijos telefonu, kompanija LG sukūrė programėlę „Bilietų medžiotojas“ (angl. Ticket Hunter“). Visoje Anglijoje (25 vietose) buvo išslapstyti VIP bilietai į merginų taip numylėtų „One Direction“ koncertą. Vartotojams reikėjo parašyti „Twitter“ žinutę „#lgtickethunter“ ir paslėpto bilieto vieta žemėlapyje būdavo vis labiau priartinama. LG programėlė sulaukė milžiniško dėmesio, o L serijos pardavimai išaugo keturgubai. Daugiau apie programą čia.
  • Prekės ženklo programėlės gali vartotojams suteikti naudingos ir labai įdomios informacijos. Pavyzdžiui, Australijos „Mc‘Donalds“ restoranas vartotojus pradžiugino „Track My Macca‘s“ programėle, kuri tapo ir tebėra neįtikėtinai populiari. Programėle nuskanavus ant biurgerio dėžutės esantį QR kodą, galima sužinoti, iš kur ir kada atkeliavo mėsa, net pasiklausyti pačių ūkininkų komentarų. Daugiau apie kampaniją čia.
  • Šiais metais „Ikea“ sugalvojo savo žymiuosius popierinius katalogus sujungti su išmaniosiomis technologijomis. Katalogo puslapiuose buvo prikaišiota QR kodų, kuriuos skanuojant telefonu galima peržiūrėti vaizdo įrašus, nuotraukas, sužinoti papildomos informacijos. Daugiau apie šią kampaniją čia.

Na ir galiausiai – visiems patinka, kad apsiperkant mobiliuoju internetu sutaupome ir laiko, ir pinigų. Valio.