2013 birželio 26
Kategorijos: Visa kita

Pradėsime kiek banalia tiesa, kad vasarą tradiciškai planuojame atostogas, o daugelio jų kryptis veda ne tik į Palangą. Ne pirmą kartą keliaujantys į užsienio šalis žino, kad reikia pasirūpinti tarptinkliniu ryšiu, dar žinomu roamingo vardu. Tačiau įsivaizduokite realią situaciją, kai atostogų įkarštyje išgirstate balsą „ši paslauga jums neteikiama“. Suprask, telefonas tau užblokuotas. Ir kaip čia taip nutiko?

O nutiko taip, kad baigėsi mobiliojo ryšio paslaugų arba tiesiog kredito limitas.

Pradėkime nuo to, kad pasirinkdami mokėjimo planą, tradiciškai gauname nustatytą kredito limitą – iki kokios maksimalios sumos gali išaugti mobiliojo ryšio paslaugų sąskaitą. Pvz. jūsų kredito limitas yra 300 Lt. Tai reiškia, kad sąskaita didesnė jau neužaugs.

Kredito limito suma dažnai nustatoma automatiškai, sudarant paslaugų sutartį, tačiau ją bet kada galima koreguoti – padidinti ar pamažinti. Tai gera funkcija, nes neleidžia nejučia įsismarkauti ir apsaugo nuo netikėtos kosminės sąskaitos mėnesio gale.

O tai kame problema? Problema gali kilti išvykus į užsienį, kai bet kokia paslauga telefonu kainuoja brangiau, todėl ir limitą išnaudoti galima greičiau nei Lietuvoje. Apie kredito limitas būdamas Lietuvoje net ir nesusimąstai – paslaugų kainos mažos, tad pasiekti kredito limitą reiktų labai pasistengti.

Gerai pasirinkus planą, paprastai visiems užtenka turimo plano mėnesio plano mokesčio ir už jį suteikiamų paslaugų. Nenuostabu, kad apie tai nepagalvojame ir kelionėje, kol nepasiekiam limito. Ir ką tuomet daryti, viduryje kelionės su atjungtu telefonu. Dar svarbiau – kaip tokios situacijos išvengti?

Pasidomėk kredito limito likučiu

Norint nepakliūti į „blokadą“, derėtų pasitikslinti, kiek kredito limito esate jau išnaudoję prieš kelionę. Tai padaryti galima nemokamu tel. 1515 arba svetainėje www.manotele2.lt. Tai aktualu, jei į užsienio šalį vykstate mėnesio gale. Galbūt pamatysite, kad ryšiu naudojotės ypač daug ir 100 Lt kredito limito jau prakalbėta, o mobiliuoju internetu pasinaudota už 70 Lt. Tokiu atveju tikėtina, kad likučio užsienyje tikrai nepakaks, jį pravartu padidinti.

Kita vertus, net ir nepasidomėjus, didelės bėdos nebus. Mat operatorius irgi skaičiuoja, ar limitas nesibaigia. Išnaudojus 80 proc. jo, vartotojas informuojamas apie tai SMS žinute. Šis signalas padeda orientuotis, kiek dar galima prašnekėti ir nuspręsti – ar likučio užteks iki mėnesio galo, ar reikia ir už kokia suma jį padidinti.

Gavus įspėjančią SMS žinutę paliekami keli pasirinkimo variantai, kaip toliau elgtis:

-          Galima padidinti kredito limitą. Tai padaryti galima paskambinus į klientų aptarnavimo centrą numeriu +370 684 00 117.

-          Jei manote, kad išsiversite su likusia 25 proc. limito suma, galite iš anksto nieko nemokėti ir neprašyti didinti kredito. Tiesiog reikės atitinkamai sumažinti savo vartojimą, kad neviršytumėte numatytos leistinos sumos.

-          Žinoma, galite į SMS nekreipti jokio dėmesio ir naudotis telefonu iki tol, kol jis bus užblokuotas. Tik prašom po to nepykt :)

Didžiąją dalį kredito užsienyje suvalgo mobilusis internetas. Kad jam vartotojai neišleistų per daug, tarptinkliniam internetui taikomas atskiras – 190 Lt kredito limitas. Jei ši suma atrodo per maža, ją pasididinti galima išsiuntus SMS žinutę su tekstu DAUGIAU numeriu 1546. Tačiau jei turite galimybę, užsienyje naudokitės belaidžiu internetu. Taip bus gerokai pigiau.

Jei nutiko, tai nutiko – kaip suktis iš padėties?

O štai ėmė ir nutiko – nepamatėte SMS, nekreipėte dėmesio ar galvojote, kad prasiskusite su likučiu. Telefonas atjungtas, o jums telieka skėsčioti rankomis ir kaip vieno seno vaizdo įrašo herojui atgailauti: „žinojau, žinojau“.

Retai, bet nutinka ir taip, kad išnaudoti limitą spėjate greičiau nei apie ateina įspėjantis SMS. Išnaudotas kredito dydis perskaičiuojamas kelis kartus per parą. Ypač smarkiai pasinaudojus, pvz., mobiliuoju internetu, limitas bus viršytas, o telefonas blokuotas dar prieš tai, kai ateis laikas automatiškai perskaičiuoti likutį.

Taigi, reikia suktis iš padėties:

-          Jei turite po ranka kompiuterį su internetu, tuomet junkitės prie savitarnos svetainės www.manotele2.lt. Čia galėsite pasididinti savo kredito limitą ir per 30 min. paslaugos bus įjungtos vėl.

-          Pasididinti limitą galite čiupę šalia esančiojo telefoną ir paskambinę telefonu +370 684 00117.

Beje, ar žinojote, kad kelionėje užsienyje nuo netikėtų milžiniškų sąskaitų saugo ir ES reikalavimai. Keliaujant Europoje, operatorius jus informuos, kai išnaudosite 50 EUR (190 Lt) tarptinklinio ryšio užsienyje limitą.

2013 gegužės 16
Kategorijos: Visa kita
Raktažodžiai: , ,

Pasirinkti dažnai būna sunki užduotis, o pasirinkę svarstome, ar sprendimas buvo teisingas. Todėl finansinius sprendimus ypač verta apgalvoti.

Jeigu renkamės „Tele2“ planą ar paslaugas, pirmiausia verta pasitarti salone ar paskambinti į klientų aptarnavimo centrą, o po to pačiam paanalizuoti savo sąskaitas bei išklotines.

Su kokiais numeriais dažniausiai kalbate? Kokiomis paslaugomis daugiau naudojatės – naršote mobiliuoju internetu, rašote žinutes, skambinate, kiek minučių prakalbate. Įvertinus savo naudojimosi istoriją, galbūt verta užsisakyti papildomas paslaugas, kurios leis sumažinti sąskaitos dydį.

Pavyzdžiui, daugeliu atveju paslauga „Šeima ir draugai“, kainuojanti 1 Lt per mėnesį už vieną pasirinktą numerį, atsiperka jau po 6 min. pokalbių.

Reikia atsižvelgti ir į savo turimo plano tarifus. Dabar dalies planų tarifas yra 0,22 Lt/min. Taigi 6 min. x 0,22 Lt = jau 1,32 Lt. Panašiai galima paskaičiuoti ir SMS bei mobilaus interneto paslaugų paketų naudingumą. Pasirašant naują sutartį ar ją pratęsiant, pokalbių minučių, SMS žinučių ar megabaitų naršymui galima gauti nemokamai.

Taupykite pasirinkdami tinkamą planą. Reikėtų pažiūrėti, kaip dažnai ir kokia suma sąskaita didesnė nei turimo plano mėnesio mokestis. Jei sąskaitos suma dėl skambučių Lietuvos tinkluose būna didesnė nei plano minimalus mėnesinis mokestis, verta rinktis kitą planą.

Kaip pavyzdį įsivaizduokime vartotoją, kuris turi planą „50“, su minimaliu 4 Lt su PVM mėnesio mokesčiu ir vidutine 10 Lt ir daugiau mėnesio sąskaita. Jo sąskaita tikrai galėtų būti mažesnė, jei pasirinktume kitą planą.

Mūsų įsivaizduojamam vartotojui su planu „Mini“ per mėnesį reikia mokėti 15,92 Lt, kadangi kalbama nemažai – apie 100 minučių.

Pagal sąskaitoje atspindėtus vartojimo poreikius matome, kad jei paslaugomis būtų naudojamasi tiek pat turint planą „100 minučių“, per mėnesį reiktų mokėti 8 Lt.

O kokią sumą reikėtų mokėti su įvairiais planais, jei prakalbama 150 min ir daugiau?

Neverta bijoti didesnio minimalaus mėnesinio mokesčio, jei skambinama daug, juk tada paslaugomis naudotis bus galima pigiau ir daugiau. Patarlė sako – „kad taupysi, tai ir turėsi“, tad skaičiuoti tikrai verta.

2013 gegužės 02
Kategorijos: Visa kita
Raktažodžiai: ,

Sakoma, kaip bėga laikas… Ypač keistas dalykas su laiku nutinka, kai kalbi telefonu. Jauti, kad jis tarsi sustoja, bet pažvelgus į pokalbių trukmės suvestinę telefone – to jau nepasakytum.

Telefonu greita ir patogu išspręsti daug kasdienių klausimų ir palaikyti socialinius ryšius. Visgi už paslaugas reikia mokėti.

Kam gi patinka gauti sąskaitą. Mąstai, kodėl, už ką, pulsas padažnėja tik pažvelgus į sumą, nors ji tik dešimt litų. Nesinori išsiskirti su pinigais, jei neaišku, iš ko susideda skaičiai. Pora patarimų, kurie padės su šypsena žiūrėti į gautą sąskaitą:

1. Neverta lyginti bendros mėnesio išeinančių skambučių trukmės telefone ar išklotinėje su nurodyta sąskaitoje – nesutaps. Skambučiai į vietinių tinklų numerius, esančius Lietuvoje ir užsienyje, apvalinami. Tai daroma minutės tikslumu arba pirma pokalbio minutė apvalinama minutės, kitos 30 sekundžių tikslumu.

Taikoma taisyklė priklauso nuo turimo mokėjimo plano. Apvalinimo tvarką rasite prie plano tarifų „Tele2“ interneto svetainėje arba savitarnoje “Mano TELE2″.

Taigi sąskaitoje nurodoma suapvalinta trukmė – kiekvienas pokalbis yra apvalinimas ir po to šios minutės sudedamos. Išklotinėje bei telefono parametruose matysime faktinę trukmę. Todėl gali būti, kad vartotojas, paėmęs išklotinę ir susumavęs visas pokalbių minutes gauna rezultatą, kad minutė kainuoja daugiau, nei jo plano aprašyme!

Pagal lentelėje pateiktą pavyzdį matome, kad 14 min. kainuoja 3,52 Lt su PVM. Taigi 1 min. kaina atrodo esanti 0,25 Lt, nors pagal plano „650 minučių“ sąlygas turi būti 0,22 Lt.

Gautoje sąskaitoje matome, kad 5 pokalbiai apmokestinti už 16 min, nors bendra jų trukmė yra 14 min. 1 s.

Ar tikrai apgavo, o gal įvyko klaida? Iš karto skambiname į skambučių centrą nr. 117, pasakom savo pastebėjimus ir gaunam atsakymą, kad sąskaita teisinga. Kodėl?

Reikia prisiminti, kad kiekvienas pokalbis apmokestinimas apvalinant jį atskirai. Kaip pavyzdį imkim pirmą skambutį išklotinėje. Jis truko 3 min. 45 s, suapvaliname iki 4 min. ir gauname kainą 0,88 Lt (4 min x 0,22 Lt). Taip apskaičiuojama ir kitų likučių skambučių kaina. Taigi 1 minutės yra kaina 0,22 Lt.

2. Skaičiuokim minutes teisingai. Kartais pamirštama, kad 1 valanda turi 60 minučių, o ne 100 min. Kaltas įpratimas viską skaičiuoti šimtaine sistema, kaip pinigus.

Iš tiesų, norint įsitikinti sąskaitos tikslumu, net nereikia skaičiuoti pokalbių trukmės, jei Jus turite viena iš minutinių planų, tokį kuris suteikia tam tikrą minučių kiekį.Taigi, gavom sąskaitą ir suklydę paskaičiuojam, kad viso prakalbėta 545 min. (jei skaičiuot, kad 1 val. =100 min.). Suma be PVM yra 62,72 Lt, tuomet minutės kaina gaunasi 0,14 Lt. Visgi šiuo atveju teisinga bendra trukmė yra 345 min. ir minutės kaina 0,22 Lt.

Pavyzdžiui, plano „1000 min.“ už 25 Lt/mėn. mokestį, minutės kaina yra 0,22 Lt. Tokiu atveju užtenka patikrinti, ar visos plano minutės kompensuotos, ir žinoti, kad maksimali kompensuotina suma už minutes šiuo atveju gali būti 220 Lt (plano minutes padauginam iš plano pokalbio tarifo).

3. Ne visos paslaugos patenka į mėnesinį mokestį. Dar reikia žinoti, kad kai kurios paslaugos yra skaičiuojamos virš minimalaus mėnesinio mokesčio. Į minimalų mėnesinį mokestį neįeina minutės, kurios viršija plano suteikiamų minučių kiekį; tarptinklinio ryšio paslaugos; tarptautiniai skambučiai ir SMS žinutės į užsienį; MMS žinutės; trumpieji numeriai; pramoginio turinio paslaugos; pyptonai; mokėjimas už automobilio stovėjimą SMS žinute; telefono bei kitų papildomų paslaugų mėnesiniai mokesčiai.

Dabar, kai viskas aišku ir suprantama, argi ne pam param?

2012 birželio 12
Kategorijos: Produktai


Neseniai aprašėme savo įspūdžius naudojantis mobiliuoju internetu kompiuteryje, ir priėjome prie išvados, kad tai – absoliutus gėris. Ypač šiltuoju metų laiku, kai norisi dirbti, mokytis bei naršyti bet kur, tik ne tarp keturių sienų. Tačiau atsakę į vieną klausimą, tuojau pat keliame kitą – o kokį mobilųjį internetą, vis dėlto, pasirinkti: išankstinio mokėjimo ar su sutartimi? Pasiaiškinkime, kas geriau.

Rizikuodami nuskambėti kaip gudragalviai diplomatai, pastebėsime, kad abu sprendimai turi savų privalumų, todėl kiekvienas turi pasirinkti tai, kas jam ar jai labiau tinka. O kad geriausiai išsirinktumėte, atsakykite sau į tris paprastus klausimus:

1. Kaip dažnai naudojatės mobiliuoju internetu? Jeigu mobiliuoju internetu kompiuteryje naudojatės nereguliariai, „progai pasitaikius“, jums labiau tiktų išankstinio mokėjimo paslauga. Tačiau jeigu esate itin judrūs ir prie mobiliojo interneto kompiuteryje jungiatės nuolat, patogesnis sprendimas būtų internetas su sutartimi. Ją pasirinkę galėsite būti visiškai ramūs, kad sąskaita staiga neištuštės, net jei ir viršysite jums suteikiamą nemokamą duomenų skaičių. Tiesiog už papildomus megabaitus sumokėsite atsiskaitydami už paslaugą – mūsų klientams 1 papildomas megabaitas kainuoja 1 centą. O suteikiamą nemokamą duomenų kiekį lems pasirinktas planas.

Šiuo metu galite pasirinkti vieną iš trijų planų. Su planu „Mobilusis internetas S“ gaunate 1 GB per mėnesį už 9 litus. „Mobilusis internetas M“ suteikia 3 GB už 20 litų per mėnesį, o „Mobilusis internetas L“ už 29 litų mėnesinį mokestį suteikia 5 GB duomenų. Sudarius 24 mėnesių sutartį, už 1 litą galima įsigyti ir modemą. Pasirinkus planą „Mobilusis internetas S“ bei „Mobilusis internetas M“, papildomai taikomas 5 litų per mėnesį modemo mokestis.

2. Kam naudojate internetą? Internetas su sutartimi parankesnis ir tuo atveju, jeigu dažniau siunčiate didesnės apimties failus. Paskaičiuokime:

a) Pasirinkę išankstinio mokėjimo internetą ir per savaitę naršydami 1 GB duomenų, per mėnesį už 4 GB sumokėsite 36 litus (4 savaitės X 9 litai už 1 GB duomenų per savaitę);

b) Tuo tarpu planas su sutartimi „Mobilusis internetas L“ suteikia 5 GB duomenų per mėnesį už 29 litus mėnesinį mokestį.

3. Kiek jums svarbus lankstumas? Išankstinio mokėjimo mobilusis internetas turi svarų privalumą – laisvę naršyti be jokių įsipareigojimų, tiek kiek jums iš tikrųjų reikia. Jis tinka, jeigu norite išbandyti paslaugą ir dar nesate tikri, kiek ja naudositės.

Be to, išankstinio mokėjimo paslauga itin lanksti – atsižvelgiant į savo poreikius ir įpročius, galima greitai ir patogiai pasirinkti tinkamiausią mokėjimo planą ir gauti 1 GB duomenų dienai mokant 4 litus arba tą patį duomenų kiekį išnaršyti per savaitę mokant 9 litus, o 1 GB duomenų mėnesiui kainuos 19 Lt.

Apibendrindami konstatuojame, kad mobilusis internetas kompiuteryje su sutartimi tinka tiems, kurie internetu naudojasi nuolat. Išankstinio mokėjimo internetas praverčia, jei interneto prisireikia nereguliariai – tiesiog, paslaugą gaunate tada, kai jos reikia.

Kad ir ką pasirinktumėte, galite būti tikri, kad mūsų mobilusis internetas kompiuteryje kainuos nebrangiai ir bus kokybiškas. „Tele2“ 3G ryšio tinklas šiuo metu antras pagal dydį Lietuvoje (žvilgtelėkite į ryšio žemėlapį ir įsitinkite patys), ir jį ketiname toliau plėsti bei modernizuoti. Bet apie tai pakalbėsime atskirai.

Taip pat primename, kad gerą naujieną paruošėme visiems mūsų mobiliojo interneto kompiuteryje vartotojams. Iki pat vasaros pabaigos naktimis – nuo 20 iki 6 valandos – ir visą parą savaitgaliais Lietuvoje internetas kompiuteryje bus nemokamas!

Tuo tarpu klausiame jūsų nuomonės: išankstinio mokėjimo mobilusis internetas ar su sutartimi? Kurį rinktis rekomenduotumėte jūs?