2014 sausio 15
Kategorijos: Visa kita

Įsivaizduokite triukšmingą, spalvingą turgaus aikštę. Prekeiviai rėkia vienas per kitą, siūlo savo prekes, o pirkėjai mąsliais veidais žiūri vieni į kitus, kas ką pirks, kur didesnė eilė, nes tada ir jam reikės atsistoti būtent ten. Visi turi savo metodus atrasti būtent tą moterytę, pas kurią kopūstai geriausi, o beliašai skaniausi. Taip ir su apsipirkimu mobiliajame internete – būtent telefonuose dabar verda didelė turgavietė ir vis daugiau daiktų atkeliauja iš ten. Pažiūrime, ką ten perkame.

Tai, kad prekybinis ir reklaminis triukšmas sparčiai okupuoja mūsų išmaniuosius, visai ne keistas ir neatsitiktinis reiškinys – išmaniaisiais jau naudojasi daugiau nei MILIJARDAS žmonių, o pusei jų telefonas yra pagrindinis interneto šaltinis.

Amerikiečiai darė tyrimus, kad šiais metais 15 proc. visų pardavimų bus atlikti mobiliaisiais įrenginiais – telefonais ar planšetėmis. Iki 2017 m. šis skaičius turėtų išaugti 25 proc.

Beje, bent jau JAV įsigyti ką nors išmaniuoju dažniau renkasi vyrai (45 proc.), nei moterys (34 proc.). 26 proc. vyrų apsipirkę mobiliuoju mėgsta pakomentuoti įsigytą prekę, o iš moterų tai daro tik 16 procentų.

Suskaičiuota ir ką dažniausiai perkame telefonu:

  • Programėlės, muzika ir kiti skaitmeniniai produktai. Tai pati populiariausia prekė mobiliajame turguje, greičiausiai dėl to, kad ją gali vartoti čia ir dabar, kainuoja nebrangiai, dažnai galima iš anksto apžiūrėti ar net išbandyti nemokamą versiją. O jei prekė ir nuvilia – investicijos juk buvo nedidelės.
  • Antroje vietoje yra drabužiai, aksesuarai, batai. Tyrimo metu paaiškėjo, kad šiems pirkiniams yra išleidžiamos ir didžiausios pinigų sumos. Todėl bent jau kol kas, tai yra perspektyviausia mobilios prekybos šaka.
  • Trečios liko įvairios pramogų prekės: bilietai į koncertus, kiną. Tai prekės, kurias dažnai reikia įsigyti čia ir dabar. Kaip gi greičiau įsigysi norimą daiktą, jei ne įrenginiu, kuris visada su tavim.
  • Paskutinėje vietoje yra įvairūs su kelionėmis susiję apsipirkimai: bilietai, viešbučių rezervacijos ir pan. Šis procentas gali būti ne visai tikslus, kadangi tai gana sezoninė prekė. Be to, kaip pastebi ir tyrimo autorius, kelionės dažniau yra apgalvotas, o ne spontaniškas pirkinys. Mobilioji prekyba kol kas labiau naudojama netikėtiems, dažniausiai nesuplanuotiems pirkiniams.

Kaip prekybininkai išnaudoja mobilųjį turgų?

Kai pasiekiamos masės, o prekybos apimtys vis auga, mobilusis turgus tampa puikia vieta reklamuoti. O būdų ir galimybių nors vežimu vežk – trumposios žinutės, elektroninis paštas, programėlės, socialiniai tinklai, reklaminiai laukeliai ir pan. Dalis tokių reklamų išvirto į programėles ar net atskiras kampanijas:

  • P&G mobiliesiems sukūrė reklaminius skydelius su užrašu „trys žodžiai, kuriuos pasakome per retai: Ačiū, tau mama!” Paspaudus reklamą, ji kontaktuose surasdavo asmenį įvardintą „mama“, „mamytė“ ar pan. ir nukreipdavo vartotoją į tuščią trumpąją žinutę adresuotą jo ar jos mamai. Paprasta, gražu ir šilta.
  • Kokia nors linksma ir paprasta programėlė gali būti puikus sprendimas mobiliajame turguje pasireklamuoti netiesiogiai. Norėdama sudominti moteris L serijos telefonu, kompanija LG sukūrė programėlę „Bilietų medžiotojas“ (angl. Ticket Hunter“). Visoje Anglijoje (25 vietose) buvo išslapstyti VIP bilietai į merginų taip numylėtų „One Direction“ koncertą. Vartotojams reikėjo parašyti „Twitter“ žinutę „#lgtickethunter“ ir paslėpto bilieto vieta žemėlapyje būdavo vis labiau priartinama. LG programėlė sulaukė milžiniško dėmesio, o L serijos pardavimai išaugo keturgubai. Daugiau apie programą čia.
  • Prekės ženklo programėlės gali vartotojams suteikti naudingos ir labai įdomios informacijos. Pavyzdžiui, Australijos „Mc‘Donalds“ restoranas vartotojus pradžiugino „Track My Macca‘s“ programėle, kuri tapo ir tebėra neįtikėtinai populiari. Programėle nuskanavus ant biurgerio dėžutės esantį QR kodą, galima sužinoti, iš kur ir kada atkeliavo mėsa, net pasiklausyti pačių ūkininkų komentarų. Daugiau apie kampaniją čia.
  • Šiais metais „Ikea“ sugalvojo savo žymiuosius popierinius katalogus sujungti su išmaniosiomis technologijomis. Katalogo puslapiuose buvo prikaišiota QR kodų, kuriuos skanuojant telefonu galima peržiūrėti vaizdo įrašus, nuotraukas, sužinoti papildomos informacijos. Daugiau apie šią kampaniją čia.

Na ir galiausiai – visiems patinka, kad apsiperkant mobiliuoju internetu sutaupome ir laiko, ir pinigų. Valio.

2013 liepos 04
Kategorijos: Visa kita

Pasidalinsime istorija, ištikusia ne vieną mobiliųjų telefonų pirkėją Lietuvoje. Neseniai su tokia istorija į „Tele2” kreipėsi mūsų klientas Marius. Jis pirko telefoną, atrodytų, rimtoje vietoje – elektroninė parduotuvė. Ne paslaptis, pirko nes kaina buvo šiek tiek mažesnė nei salone.

Viskas vyko sklandžiai – buvo pristatytas ir telefonas, ir čekis, įrodantis pirkimą. Tačiau vieną dieną telefonas sustreikavo, o nunešus į garantinį aptarnavimą paaiškėjo, kad už remontą reikės mokėti pačiam. Ne todėl, kad telefonas pirktas e-parduotuvėje, suprask, tokie dažnai genda. Tikrai ne, gedimų pasitaiko ir pirkus salone. Bėda ta, kad telefonas, nors ir pirktas lietuviškoje e-parduotuvėje, pasirodė skirtas užsienio rinkai. Tai reiškia, kad nemokamas garantinis Lietuvoje jam negalioja.

Trumpai tariant klientui teko „pilkas“ telefonas, kuris buvo nupirktas vienoje šalyje, o perparduotas kitoje, šiuo atveju Lietuvoje.

Nedidelis nukrypimas nuo temos – neretai paskelbiam, kad pirmi Lietuvoje pradėsim prekiauti vienu ar kitu telefonu ir jį siūlysim pigiau (šiemet – „Nexus 4“, „Galaxy 4“). Tuomet tenka išgirsti klientų klausimų: „tai kaip jūs pirmi, jei va toj e-parduotuvėje šiuo modeliu jau prekiaujama?“. Atsakymas – ta e-parduotuvė prekiauja kitai rinkai skirtais, užsienyje pirktais „pilkais“ telefonais.

Visi gamintojai parduodami telefonus identifikaciniame kode (IMEI) užkoduoja atitinkamą regioną. To reikia, kad įgalioti serviso centrai matytų, kurioje šalyje pirktas telefonas, ir žinotų, kokias garantinio aptarnavimo sąlygas taikyti klientui. Atnešus telefoną į garantinį aptarnavimą, visų pirma ir būtinai pažiūrima į IMEI – jei regionas sutampa su telefono dokumentais (sąskaita faktūra, čekis, garantinė pažyma) tuomet ir taikomas nemokamas garantinis aptarnavimas. Kitu atveju už taisymą žmogus turės mokėti pats.

Taip nutiko ir Mantui. Jo telefono dokumentai rodė, kad telefonas įsigytas Lietuvoje, tačiau IMEI aiškiausiai sakė, kad šis aparatas skirtas visai ne Lietuvos regionui.  Nieko keista, kad tokie „pilki“ telefonai internete pasirodo gerokai anksčiau nei jais pradeda prekiauti salonai ar kitos parduotuvės. Juk labai dažnai gamintojai savo modelius pristato didžiosiose rinkoje, pvz., JAV ar Didžiojo Britanijoje, o kiek vėliau jie atkeliauja ir į mažesnes rinkas.

Žinoma, jei garantinis aptarnavimas jums nėra svarbu, tuomet tikrai neverta gilintis į tai, ką sakome – kiekvienas laisvas rinktis kas jam geriau. Jei garantinis aptarnavimas vis tik svarbus, neapsigaukite.

Be to, tokiame telefone bus įdiegta ir kitai rinkai skirta programinė įranga, todėl gali pasitaikyti, kad nors telefonas turės gudrių funkcijų, jos Lietuvoje tiesiog neveiks. Jau nekalbant apie tai, kad telefone nebus lietuvių kalbos.

Jei patekote ir jūs į tokią situaciją, visuomet patartina kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (VNMPI), kad nebuvote tinkamai informuotas pardavėjo. VNMPI raštiškai kreipiasi į pardavėją ir problemą galima išspręsti, tik reikės laiko ir pastangų.

Neabejoju, jog galvose kirba klausimas – „ar tai reiškia, kad negaliu pirkti telefono užsienyje?“. Norime nuraminti, telefoną užsienyje tikrai galima pirkti. Tik įsitikinkite, ar gamintojas taiko tarptautinį garantinį aptarnavimą ir nepatingėkite pasidomėti sąlygomis, kad ir kuriam periodui jis taikomas. Ir būtina sąlyga, kad, pvz., Anglijos rinkai pritaikytas telefonas ir būtų pirktas ten, t.y. sutaptų IMEI ir dokumentai (čekis, garantinė pažyma). Tuomet su garantiniu aptarnavimu problemų nebus.

Ar teko turėti panašių bėdų, kaip ir Mantui? Pasidalinkite patirtimi.

2010 lapkričio 02
Kategorijos: Paslaugos

Sutarties pratęsimasKaip žinote, mobiliojo ryšio sutartys būna dvejopos – terminuotos ir neterminuotos (kitaip dar vadinamos „be ilgalaikio įsipareigojimo“). Tad apžvelkime, ką daryti, jei esate privatus klientas ir norite pakeisti mokėjimo planą skirtingomis aplinkybėmis.

Pirmiausia svarbu atkreipti dėmesį, kad norint keisti mokėjimo planą, Jūsų turimos Tele2 sutarties įsipareigojimo laikas turėtų būti pasibaigęs. Svarbu pažymėti tai, kad net ir pasibaigus įsipareigotam sutarties laikui, sutartis nenustos galioti, tad jei esate patenkinti paslaugų teikimo sąlygomis, mokėjimo plano keisti nėra būtina.

Jeigu jūsų sutartis yra neterminuota, mokėjimo planą galite keisti bet kada.

Kitas svarbus dalykas – į kokį mokėjimo planą norite keisti dabar turimą ir ar norite kartu įsigyti mobilųjį telefoną už geresnę kainą.

Jeigu norite tik pakeisti mokėjimo planą ir neįsigyti telefono, patogiausia ir greičiausia tai padaryti savitarnos svetainėje „Mano Tele2“ -> Sutarties pratęsimas. Šią nuorodą matysite, jeigu jūsų mokėjimo planas gali būti pakeistas (dėl aukščiau nurodytų aplinkybių). Čia keitimą galite atlikti kartą per ketvirtį.

Jei pasirašydami sutartį ketinate įsigyti ir telefono aparatą, patogiausia tai atlikti tele2.lt svetainėje esančioje el. parduotuvėje. Telefoną su sutartimi nemokamai pristatysime jūsų nurodytu adresu!

Žinoma, tiek pakeisti mokėjimo planą, tiek ir išsirinkti naują telefoną su sutartimi galite ir mūsų salonuose.

Gero naudojimosi paslaugomis!

Naudingos nuorodos:

Parašė Daniel, Marketingo skyrius

2010 rugsėjo 23
Kategorijos: Produktai

El. parduotuvėDžiaugiamės, kad naudojatės mūsų skelbiamomis akcijomis. Ypač šia - dvigubo interneto, mat įsigyjate mobilųjį internetą ir tai padarote internetu. Ir skelbiame, kad ši akcija pratęsiama dar savaitei – iki rugsėjo 30 dienos!

Primenu, kad akcijos esmė – net 60 proc. mažesnė mobiliojo interneto modemo kaina. Taigi 7,2 Mbps modemas tekainuoja 74 Litus su plano Mobilusis internetas 9 24 mėn. sutartimi. Pasiūlymas galioja tik užsakant internetu.

Gero naršymo ir nesnauskit ;)

Naudingos nuorodos:

Parašė Greta, Marketingo skyrius