2015 lapkričio 09
Kategorijos: Visa kita

Kai orai vėsta, atsiranda daug didesnė tikimybė susirgti, tačiau darbai niekuomet nelaukia ir nori nenori juos tenka padaryti. Dėl to dažniausiai užgeriame saują vitaminų ir vaistų stikline vandens, apsivelkame šilčiausią megztinį ir varvančią nosimi keliaujame į darbą užkrėsti visų kolegų. Tačiau nereikia bijoti savo darbo vietos kelioms dienoms perkelti į jaukią namų aplinką.

2015 metais atlikus pasaulinę darbuotojų iš skirtingų šalių apklausą, paaiškėjo, jog net ir nesergant 55 proc. darbuotojų norėtų bent kartais padirbėti iš namų – šeši patarimai, kaip optimizuoti namų aplinką, kad nepradėtume tiesiog gulinėti ar žiūrėti serialų, o darbai sklandžiai pasidarytų.

1. Negulinėkite ant sofos

Pirmoji darbo nuotoliniu būdu taisyklė – susikurkite patogią aplinką. Gulėjimas ant sofos, kai kompiuterį pasidedate ant kelių, neskatina produktyvumo. Geriausia dirbti prie rašomojo-darbo stalo ar svetainėje. Patogumas – svarbu, tačiau, jei jo bus per daug, tikrai nesinorės intensyviai darbuotis.

Jei turite galimybę, šiek tiek pakeiskite kambario temperatūrą, išvėdinkite patalpą, perdėliokite daiktus ant stalo, nusistatykite tinkamą apšvietimą. Net ir nedideli pakeitimai namų erdvėje gali padidinti produktyvumą. Žmonės, nuolat dirbantys iš namų, dažnai netgi apsirengia tarsi eitų į darbą, išeina iš namų, apsuka ratą kieme ir tuomet grįžta. Svarbu nusiteikti, jog dabar dirbsite.

Patogią aplinką padės sukurti ir maloni foninė muzika. Tam galite naudoti patogias muzikos klausimo programas, kaip, pavyzdžiui, „Deezer“, apie kurios kainos ir galimybių santykį jau rašėme anksčiau.

2. Mobilizacija

Nešiojamas ar personalinis kompiuteris tikrai nėra vienintelis darbo įrankis. Pasirinkus reikiamas programėles, išmanusis telefonas ar planšetinis kompiuteris tam tinka tiek pat, o kartais netgi labiau, nei įprasta įranga.

Internete galite rasti begalę darbų planavimo ir kalendoriaus programėlių, kurios padės efektyviai suplanuoti dieną, o kartais netgi padarys tai už jus. Išmanusis kalendorius „Timeful“, sukurtas pačios „Google“, planuoja laiką pagal mūsų elektroninius laiškus, pomėgius ir visą kitą jam prieinamą informaciją. Tad ilgai dirbus kalendorius paragins išgerti kavos ar padaryti pertraukėlę, susitikti ar tiesiog pabendrauti su draugais, pažaisti kompiuterinius žaidimus ar netgi patinginiauti.

Jei nežinote, kur ieškoti efektyvumą didinančių programėlių, išbandykite TELE2 programėlę „Mano lentyna“. Joje rasite ne tik populiariausias rinkoje aplikacijas, skirtas išmaniesiems, bet netgi elektroninių knygų kolekciją, kurios galbūt prireiks, kai iškils darbinių iššūkių.

3. Tinkama įranga – sklandus darbas

Darbo vietoje reikia turėti ne tik išmaniųjų įrenginių ar kompiuterį su kalendoriumi, kuris pakeis įprastą darbo knygą, tačiau svarbu ir kitos aplikacijos, leisiančios efektyviau atlikti užduotis bei bendrauti su kolegomis ar klientais.

Tikriausiai antra pagal poliarumą bendravimo priemonė biuruose neabejotinai yra „Skype“. Taip pat vertėtų išbandyti itin patogią grupinio susirašinėjimo programėlę „Slack“. Joje itin paprasta sukurti atskiras pokalbių grupes, nepamesti jų iš akiračio ir t.t.

Jei dažnai tenka pasirašinėti dokumentus ar jungtis prie informacinių, banko sistemų, galbūt verta pamąstyti apie mobilųjį parašą. Tuomet nereikės ieškoti multifunkcinio įrenginio, kuriuo atspausdintumėte, tuomet skenuoti pasirašytą dokumentą ar atidėti darbus kitai dienai.

4. Judėjimas suteikia šviežių minčių

Būkite aktyvus – fizinio aktyvumo ir gryno oro trūkumas sumažina darbingumą tiek namuose, tiek sėdint kontoroje. Pritrūksta minčių ar pasidarote mieguistas? Išeikite trumpam pasivaikščiojimui ar padarykite kelis nesudėtingus fizinius pratimus tiesiog prie kompiuterio.

Taip pat vertėtų nepiktnaudžiauti netoliese esančio šaldytuvo trauka. Valgykite ne viską, ką jame randate, bet elkitės taip, kaip darote darbe – pietaukite įprastu laiku. Jei labai praalkstate, susiraskite sveiką ir maistingą užkandį – obuolį ar morką, kokį kitą vaisių. Jei nuolat galvojate apie šaldytuvo turinį, gal jau pradėjote nuobodžiauti?

5. Pertraukos būtinos

Norint išlaikyti susikaupimą ir aštrų protą, reikia kas valandą pailsėti bent penkias minutes. Taip atsikvėpsite ir tikėtina įgausite antrąjį kvėpavimą. Tokios pertraukos gali būti puikus metas įgyvendinti ketvirtąjį patarimą ir šiek tiek pajudėti – vienu šūviu pagausite du efektyvumo skatintojus. Tuomet darbo diena namų aplinkoje bus tokia pat produktyvi, o gal netgi darbštesnė, nei sėdint kontoroje.

1