2010 lapkričio 16
Kategorijos: Paslaugos

Ne paslaptis, kad Lietuva yra tarp pirmaujančių Europos šalių pagal mobiliojo ryšio skvarbą. Jai pasiekus daugiau kaip 140 proc., padidinti skvarbos turbūt jau nebepavyks, o Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai jau pasidalinę didžiąją rinkos dalį. Kai naujų klientų rasti praktiškai nebeįmanoma, operatoriai stengiasi pervilioti juos vienas iš kito. Tai padaryti ir padeda numerio perkėlimo paslauga.

Pavyzdys. Vartotojas X ateina pas operatorių Y ir sako: „Noriu su savo numeriu pereiti į jūsų tinklą“. Operatorius Y išgirsta prašymą ir, pasinaudodamas jam suteikta teise, greitai ir neskausmingai perkelia kliento X numerį +37066666666 į savo tinklą.

Paslauga naudinga. Ji leidžia žmogui laisvai rinktis operatorių išsaugant ligi šiol naudotą numerį, o tai jam yra svarbiausia. Paslauga mobiliojo ryšio operatoriams kuria konkurencinę aplinką, nes nuo 2006 metų jie jau nebegali „uždaryti“ savo kliento numerio savame tinkle. Galų gale – paslauga yra populiari. Skaičiuojama, kad šia paslauga Lietuvoje pasinaudojo jau daugiau nei 490 tūkst. žmonių!

Žvelgiant iš šalies, viskas atrodo paprasta ir patogu. Kita vertus, pačiam neretai tenka bendrauti su klientais, kurie susiduria su rimtomis problemomis, norėdami perkelti savo numerį į kitą tinklą. Taigi pateiksiu keletą patarimų, kurie padės apsisaugoti nuo bereikalingų išlaidų.

Visų pirma, reikia atskirti 2 dalykus: numerio perkėlimą ir sutartį su esamu ar nauju operatoriumi. Pirmąjį padaryti gali kiekvienas ir bet kuriuo metu. Tam reikia tik veikiančio abonentinio telefono numerio (jei naudojatės išankstinio mokėjimo paslauga, skaitykite čia) ir asmens dokumento, patvirtinančio vartotojo tapatybę. Pirmajam žingsniui to turėtų užtekti.

Visiškai kitas dalykas yra galiojanti sutartis su mobiliojo ryšio operatoriumi, t.y. sąlygos, kuriomis naudojatės mobiliojo ryšio paslauga: mokėjimo planai, tarifai, atsiskaitymo tvarka, įsipareigojimai ir t.t. Nepamirškite, kad pats numeris tėra tik ledkalnio viršūnė. Todėl, jei jau nusprendėte perkelti savo numerį iš vieno operatoriaus tinklą į kitą, BŪTINA pasitikrinti, kokiomis sąlygomis naudojotės mobiliuoju ryšiu iki šiol.

Peržiūrėkite sutartį atidžiai. Kokie yra jūsų įsipareigojimai? Ar sutartis yra terminuota? Ar sutartyje numatytos baudos, jei norėsite nutraukti ją terminui nepasibaigus? Patirtis rodo, kad dažniausiai sutartys būna terminuotos, jei mobilusis telefonas įsigyjamas pigiai, kartu su pasiūlytu mokėjimo planu arba gautos fiksuotos nuolaidos paslaugoms. Tokiu atveju, perkeldami numerį į kitą tinklą (kas automatiškai reiškia vienašališką sutarties nutraukimą), veikiausiai turėsite padengti netesybas už sutarties termino ar sąlygų nevykdymą.

Galiu paminėti vieną atsitikimą, kuris yra tikrai pamokantis ir gali atsitikti kone kiekvienam nepaskaičius sutarčių. Klientui paskambino vadybininkas ir pasiūlė pereiti į kitą mobiliojo ryšio tinklą. Aišku, pasiūlymas buvo puikus ir konkurencingas, toks, kurio nevalia atsisakyti. Klientas nedvejodamas sutiko, užpildė prašymą perkelti numerį, kone tą pačią dieną pasirašė naują sutartį su 24 mėnesių įsipareigojimais ir gavo naujus telefonus.

Numerio perkėlimas vykdomas kartą per savaitę, šis faktas svarbus dėl to, kad klientų numeriai atjungiami nuo vieno tinklo ir prijungiami prie kito tinklo konkrečią savaitės dieną. Nuo tos pačios dienos skaičiuojamos ir netesybos.

Ir štai klientas, nespėjęs pasidžiaugti naujais telefonais ir tarifais, gauna raštą, kuriame juodu ant balto išdėstytas reikalavimas padengti netesybų išlaidas buvusiam operatoriui. Supratęs apie klaidą, klientas kreipias į „ex“ operatorių, maldaudamas grąžinti jį atgal ir anuliuoti netesybas. Tokia galimybė egzistuoja, tačiau klientas padaro dar vieną klaidą. Jis neįvertina pasikeitusios situacijos ir įsipareigojimų naujajam operatoriui, todėl grįždamas automatiškai pažeidžia sutartį su naujuoju operatoriumi ir jam tampa taip pat įsipareigojęs mokėti netesybas.

Situacija išties kebli, nes klientas įsipareigojęs dviems operatoriams iš karto. Nėra svarbu, kurį tinklą jis pasirinks, netesybų išlaidas vis tiek reikės padengti. Štai dėl ko taip svarbu skaityti sutartis ir suprasti, kokie įsipareigojimai mūsų laukia.

Todėl prieš atliekant bet kokius veiksmus, BŪTINA apsiskaičiuoti, kokia suma bus galutinė ir ar iš tikrųjų ekonominiu požiūriu naudinga nutraukti sutartį, nesulaukus jos termino pabaigos. Žinoma, pasitaiko atvejų, kai operatorius sutinka padengti netesybų išlaidas arba, pavyzdžiui, kompensuoti jas atitinkama nuolaida savo sąskaita.

Vėlgi nepamirškite pasitikrinti, ar šis susitarimas nėra tik žodinis ir aiškiai atsispindi jūsų naujoje sutartyje.

Parašė Daniel, Marketingo skyrius

Komentarai

  1. Mupa rašo:

    O ka daryti jeigu sutartis ne poperine? Dabar tapo modinga pasirasineti sutartys telefonu ir prisimink dabar ka jie ten greitai perskaite.

  2. Daniel Karpovic rašo:

    Labas,
    Sutartis bet kuriuo atveju turi buti popierine. Jeigu jums paskambino telemarketingo vadybininkas ir jus telefonu sutaret perkelti numeri i kita tinkla, nesvarbu pasirasant terminuota ar neterminuota sutarti, kurjeris pristatys jums nauja SIM kortele. Tuo paciu jis privalo atvezti nauja sutarti ir numerio perkelimo prasyma. Tai yra svarbu, nes be kliento rastisko sutikimo JOKS operatorius neturi teises perkeliti jusu numerio i kita tinkla. Taigi telefonu jus sutarete kas, kaip ir kada, vadybininkas paruosia sutarti, bet perkelimo procesas gali prasideti TIK uzdejus parasa ant perkelimo dokumento.
    Tikiuosi i klausima atsakiau

  3. Mupa rašo:

    Aciu, tacau neterminuota sutartis gali tapti terminuota be jokio paraso. Tai nutiko kai mano tevams paskambino omnitelis ir pasiule pereiti i pigesni plana. Sutartis buvo be termino. Apie salygas informavo labai greitai, zmones net nespejo nieko suprasti. bet sutiko. Kas galejo zinuoti kad musu bananu respublikoj galima sutarti telefonu pasirasiti…

    • Greta, Tele2 rašo:

      Mupa, apgailestaujame dėl nemalonios patirties. Pardavimai ir sutarčių sudarymas telefonu yra atskira didelė tema, apie kurią būtinai parašysie artimiausiu metu – į ką atkreipti dėmesį ir, svarbiausia, kokias teises turi kiekvienas klientas.

      • Mupa rašo:

        Aciu, nekantriai lauksiu jusu straipsnio.

  4. Inga rašo:

    man atsitiko tas pats. israse kosmine suma netesybu…. tai vadinasi db nieko negaliu pakeist, reikes jas susimoket?

    • Daniel Karpovic rašo:

      Inga, papasakok plačiau apie savo atvejį. Galbūt yra galimybė netesybų išvengti. Jeigu nori pasitarti ne “blogo” pavidalu, palik savo kontaktinį el. pašto adresą.

Palikti komentarą

Skaitytojų prašome:
- komentuoti konkretų straipsnį
- nekurstyti nesantaikos
- nešmeižti ir neužgaulioti
Daugiau...
Tvarką pažeidus, komentarai gali būti trinami.